Prehrana: Kako poskrbeti zanjo v predporočnem času?

nevesta zdrava prehrana porocna obleka

Navedeni prehranski nasveti ti bodo pomagali, da boš izgledala in se počutila čudovito na tvoj poročni dan. Pred poroko moraš absolutno poskrbeti za svojo prehrano. Ravno prehrana te namreč navda z zdravim občutkom v telesu, zaradi katerega boš na svoj poročni dan kar žarela.

Ne glede na obliko, velikost, urnik ali stil poroke, vsaka nevesta si zasluži izgledati in počutiti se popolno, od znotraj navzven. Si kdaj razmišljala, kaj bi morala jesti, da ne bi bila napihnjena pred nakupovanjem ali pomerjanjem obleke? Te zanima, katera hrana pomaga pri sijoči koži in svilnatih laseh, pripravljenih na poroko? Navedli smo nasvete, kaj jesti in česa ne v času predpriprav pred velikim »da«.

nevesta zenin poroka porocna torta zdrava prehrana

Prehrana in nakupovanje poročne obleke

Cilj? Da ne izgledaš ali se počutiš napihnjeno.

Biti v koži, v kateri se počutiš najbolje in najbolj naravno, je zelo pomembno na dan poroke. Da bi dosegla ta cilj, moraš začeti s takšnim počutjem tudi pri iskanju poročne obleke. Naj ustreza tvoji postavi, veliko pa ti bo pomagala tudi zdrava prehrana.

Izogibaj se natriju

Dober način, da zmanjšaš napihnjenost, je nadzor nad vnosom natrija v telo. Vse vnaprej pripravljene in obdelane jedi vsebujejo ogromno natrija. 75 % vnosa natrija dobite iz pakirane hrane in restavracij, zato bodi posebno pazljiva, ko si zaželiš pakiranega prigrizka ali naročaš v restavraciji. Izbiraj najpreprostejše, najmanj obdelane jedi in poskušaj čim več sama kuhati. Zdrava prehrana že trka na tvoja vrata!

Vlaknine

Prehrana in vlaknine? Če jih poješ preveč, se boš počutila napihnjeno in neprijetno. Premalo vlaknin in boš zaprta ter tudi napihnjena (ne ni luštno, je pa resnično). Preden pomerjaš obleke tako raje namesto kupa ovsenih otrobov, ki bi lahko imeli preveč vlaknin naenkrat, izberi manj masten grški jogurt z gozdnimi sadeži za popolno mešanico beljakovin in vlaknin.

Probiotična moč

Probiotiki spodbujajo rast dobrih bakterij, ki v prebavnem sistemu skrbijo za dobro prebavo. Fermentirana hrana (kislo zelje, korejski kimči, čaj kombuča, kefir in jogurt) je polna kvalitetnih probiotikov, ki pomagajo uravnavati lakoto, urejajo prebavni sistem in skrbijo, da se ne počutiš napihnjeno po vsakem obroku.

nevesta pomerjanje porocne obleke zdrava prehrana

Žveči!

Ne odmahni z roko ob tem nasvetu preden ga preizkusiš. Majhna sprememba prehranskih navad lahko popolnoma spremeni tvoj odnos do hrane. Dejstvo je, da tvoj želodec ne more žvečiti sam (zato imamo zobe!). Hrana, ki torej ni dobro prežvečena, tudi ne more biti dobro prebavljena, kar povzroča napihnjenost, pridobivanje teže in vnetja. Žveči hrano dokler ni dodobra tekoča. Tako boš dlje sita in tvoj trebuh bo bolj raven. Imela boš tudi več energije, ne da bi kaj spremenila prehrano.

Pomerjanje poročne obleke

Cilj? Da ohraniš svojo težo in obliko (v nasprotnem primeru je potrebno spreminjati obleko). Tudi zdrava prehrana namreč potrebuje svoj čas, da resnično preoblikuje telo.

Počasi in z gotovostjo

Če želiš shujšati in to tudi ohraniti, se boš morala tega lotiti na zdrav, uravnotežen in postopen način. To pomeni, da so nore diete, ki drastično omejijo ali kar izločijo celotne prehranske skupine, prepovedane. Tudi če sprva delujejo, pride do izgube teže, ki pa jo je potem nemogoče ohraniti (v resnici mnogo ljudi pridobi na teži po začetnem hitrem padcu zaradi prenajedanja in nezmožnosti držati se tako skrajno omejujoče diete). Bodočo nevesto bi lahko takšna polomija, ko izgubi potem pa spet pridobi več teže med prvim in drugim pomerjanjem, stala tisoče evrov pri spreminjanju mer obleke.

Glej širše

Če si resna glede izgube kilogramov pred velikim poročnim datumom, bi moral biti tvoj pristop bolj holističen, usmerjen v spremembo načina življenja. Ne zganjaj panike – sliši se grozljivo in kruto, vendar gre pri tem za kombinacijo majhnih, subtilnih sprememb, ki jih je potrebno storiti za višji cilj. Kot prvo: začni zgodaj – postopoma je najbolje. Osredotoči se na uravnotežene obroke z dobrimi beljakovinami, zdravimi maščobami in ogljikovimi hidrati. Jej polnovredna živila kot so sadje, zelenjava, oreščki, semena, piščanec, ribe, avokado, ovseni kosmiči, kvinoja in preprosti, manj mastni mlečni izdelki. Prehrambene navade spreminjaj počasi in sigurno.

nevesta zenin kava zdrava prehrana napis

Pravilo petih živil

Da ohraniš težo med pomerjanji, se drži teh priročnih pravil petih živil: pojej največ pet različnih živil v vsakem obroku. Ta metoda pomaga, da se izogneš problematični zanki kompliciranja in obrokov, ki so prenapolnjeni z raznimi živili. Ne potrebuješ solate z dvanajstimi različnimi dodatki, ki so vsi prijazni do tvojega telesa. Preveč je navlake, tudi ko gre za sestavne, ki so same po sebi dobre. Umiri se in se osredotoči na uravnotežene obroke in prigrizke z največ petimi pomembnejšimi sestavinami (olja in začimbe ne štejejo).

Test dveh minut

Dober način, da prevzameš nadzor nad željo po hrani in ostaneš vitka je test dveh minut, kar je ravno tako preprosto kot se sliši. Hočeš krof, ki je ostal od službene zabave? Počakaj – nastavi časovni rok (na primer na telefonu) na dve minuti. Premisli, česa si zares želiš. Mogoče bi te zadovoljila skodelica toplega zelenega čaja ali nekaj požirkov vode. Ko dve minuti potečeta in še vedno razmišljaš o posladku, se ne drži nazaj in si ga privošči. Zelo verjetno je, da bo želja v teh dveh minutah izginila, ali pa se boš odločila za bolj primerno alternativo.

Zaročno slikanje

Cilj? Več energije, čista koža in zdrav, naraven videz pripravljen za kamero. Da! Prehrana pomaga tudi pri lepši koži.

Notranjost-zunanjost

Prehrana naj bo polna hranil – antioksidantov, fitokemikalij in zdravih maščob – in imela boš bolj zdravo, čisto kožo. Sveže sadje in zelenjava sta vedno dobra izbira, saj imata veliko hranil in vode (pomembna zadeva h kateri se kmalu vrnem). Izberi živila kot so pomaranče, paprike, brokoli in melone, ki imajo veliko vitamina C (pomemben je za tvorbo kolagena za zdravo kožo in ostala tkiva). Živila kot so losos, sardine, oreščki in lanena semena imajo omega 3 maščobne kisline, ki delujejo protivnetno in so dobre za kožo.

nevesta zenin porocni kolacki zdrava prehrana

Ne boj se maščob

Naša telesa potrebujejo maščobo, da čutijo sitost in metabolizirajo hranila, ki jih pridobimo s hrano. Dodatek: zdrave maščobe so fantastične za tvoje lase, kožo in nohte, tako da boš imela naravno polt pripravljeno za kamere. To nikakor ni povabilo, da se lahko ob vsakem obroku bašeš s pečenim krompirčkom – izberi raje dobre (nenasičene) maščobe iz dobrih virov, vendar ne pretiravaj. Zdravi viri maščob so olive, avokado, ribe (losos, tuna in skuša), kokos in jajca.

Pij

Hidrirana koža je sijoča koža. Vse kar potrebuješ je voda. Dan začni z velikim kozarcem vode in nadaljuj s pitjem čez cel dan (kakšna dva litra na dan naj bi bilo najbolj primerno). Če si naveličana vode, lahko zadeve tudi popestriš. Dodaš lahko vse od svežih citrusov do rezin sveže mete in kumar. Da nisi nikoli žejna, je najlažji in najučinkovitejši način, kako doseči notranjo čistočo in zunanje žarenje.

Dekliščina

Cilj pred tem: Dobro jej in pij dovolj vode, da si boš lažje opomogla od nočnih aktivnosti.

Cilj po tem: Razstrupljanje po zabavi, če so bile hrana in pijača premočne.

Izmenjava alkoholno-brezalkoholno

Resnici na ljubo – na dekliščini bo najbrž padlo kar nekaj rund koktajlov. Če te skrbi, kako boš prenesla ves ta alkohol, je dober način, kako vnaprej nadzirati jutranjega mačka, da izmenjuješ alkoholno pijačo z nealkoholno. Priporočamo še nekaj zadev: pij vodo pred, med in ko prideš domov; poskusi s brizgancem ali špricarjem, kjer je vsaj nekaj alkohola nadomeščenega z vodo; preden se odpraviš ven pojej uravnotežen obrok z dobrimi beljakovinami. Ne skrbi, ta zadnji nasvet te ne bo odvrnil od dobrega razigranega občutka – malo bo upočasnil absorpcijo alkohola v sistem (kar je dobro – tako lahko zabava traja še dlje).

nevesta porocna obleka pijaca zdrava prehrana

Jutranje prečiščevanje

Najprej začni dan z velikim kozarcem vode, da se rehidriraš in spraviš stvari v tek. Priporočamo tudi malo limoninega soka, ki pomaga prebavnemu sistemu izplakniti ven vse kar je ostalo od prejšnjega večera.

Popustljivo razstrupljanje

Če greš naslednji dan na kosilo, se odloči za jedi, ki se ti zdijo polne in zadovoljujoče, vendar so še vedno polne dobrih živil (raje preskoči slanino, jajca in sir – oprosti). Omleta z rezinami avokada, polnozrnate palačinke z narezanim sadjem ali zelenjavna mešanica z batata ali sladkim krompirjem in jajcem so primeri polnovredne hrane, ki ti bo pomagala pri regeneraciji naslednji dan. Kako se lahko po zabavi odpoveš takšnemu jedilniku?

Zeleno in čisto

Saj vemo – po noči polni tequile si verjetno ne boš najprej zaželela sklede špinače in listnatega ohrovta. Ampak prisluhni nam! Zelenjava naravno razstruplja tvoja jetra, kri in dihalni sistem ter ima veliko kalcija, magnezija, železa, kalija, fosforja, cinka in vitaminov A, C, E in K. Vsebujejo tudi polno vlaknin in čudovitega klorofila. Dodaj zdrave maščobe kot sta avokado ali olivno olje, da se bodo hranila lažje absorbirala. Če se ti to zdi okusno, dodaj še več zelene zelenjave: v omleto, zelen smuti ali pa se odloči kar za veliko, zadovoljujočo solato za kosilo in večerjo.

nevesta zdrava prehrana porocni obred zelenjava

Poročni dan

Cilj? Brez napihnjenosti tako da bo obleka izgledala in se prilegala čudovito; zmanjšanje stresa in spodbujanje mirnega, zadovoljnega stanja.

Maščevanje živcev

Pogost problem pri nevestah je nenamerno izpuščanje obrokov zaradi razburjenosti in groznega urnika. Ne pusti, da ti živci in stres preprečijo, da bi vase vnesla dovolj hranil in vode v tednu pred poroko. Ob sebi imej steklenico vode in dodatne prigrizke za vsak slučaj. Drug način, kako imeti stres pod kontrolo, je z redno telovadbo (kar seveda tudi ohranja vitko postavo).

Poznana hrana

Dan pred in na dan poroke jej tisto, kar je preizkušeno. Izogibaj se preizkušanju česa novega ali eksotičnega, kar bi imelo nenavaden vpliv na tvoj prebavni sistem. Če si na generalki, se posveti jedilniku z mislijo na svoje telo. Vključi zdrave beljakovine pečene na žaru, rjav riž in zelenjavo, kar ti bo dalo ravnotežje hranil, ki ponavadi blagodejno vplivajo na tvoj želodec. Podobno ravnaj tudi na dan poroke, kar pomeni, da za zajtrk pojej isto kot ponavadi, če gre za toast s kikirikijevim maslom, jajca ali smuti.

Hrana za dušo

Ravno tako pomembno kot kaj narediš za svoj želodec, je, kaj narediš za svojo dušo. Izbori si nekaj časa zase. Morda ti lahko pomaga enourna telovadba, petminutna meditacija ali pa preprosto uživanje ob skodelici čaja v tvojem najljubšem naslonjaču. Za konec vam predlagamo nekaj meditativnih aktivnosti, ki ti bodo pomagale, da se boš počutila mirno in povezano v najbolj razburljivih dneh tvojega življenja:

  1. Zavedno trikrat do petkrat vdihni in izdihni.
  2. Brez stresa spij kozarec čaja z limono in ingverjem.
  3. Zapleši na svojo najljubšo glasbo.
  4. Igraj se s hišnimi ljubljenčki.
  5. Privošči si kopel.
  6. Za trenutek se ustavi in se uleži ali usedi v tišini za vsaj pet minut.

Bi pred poroko rada poskrbela tudi za prelepe obrvi? Preberi si članek Kako pospešiti rast obrvi pred poroko!

nevesta zenin kavarna zdrava prehrana porocna obleka